woensdag 8 april 2015

INSPIRATION | Zo krijg je een lentegevoel als je je kamer inloopt


Vanaf de lente wordt alles beter naar mijn idee: de bomen krijgen weer blaadjes, her wordt langzamerhand een stuk warmer en iedereen lijkt gewoon extra blij te zijn omdat het lente is. Oh, en Pasen vind ik echt een leuke feestdag (: Misschien weten jullie nog wel dat ik afgelopen herfst een blogpost plaatste genaamd 'hoe je van een zomer- naar een herfstkamer gaat'? Vandaag laat ik zien hoe je een lentegevoel in je kamer kan creëren, heel simpel, maar (naar mijn mening) heel effectief! Enjoy!


De Lenteschoonmaak















Before | After

Misschien wel het meest cliché lenteding is het houden van een lenteschoonmaak. Mijn kamer is over het algemeen best opgeruimd, maar ik heb de neiging om alles wat ik niet in mijn kamer wil, ergens anders neer te gooien. Het resultaat is de berg die je hierboven ziet. Naast überhaupt je kamer opruimen, is de lente ook het goede moment om de stofzuiger door je kamer te halen en om spullen die je niet gebruikt weg te gooien. Een frisse start dus!

Geef je bed een lentemake-over



Before



After

Ik heb eigenlijk bijna altijd dezelfde dekens en kussens op mijn bed: deze roze/rode variant van Pip Studios. Ik ben hier nog steeds echt verliefd  op, maar voor de lente leek het me leuk om een keer te variëren en witte dekens en kussens op mijn bed te gooien! Ik ben echt heel erg blij met het resultaat, dus ik denk dat ik het even zo laat! 

Een beetje Tumblr-inspiratie in je kamer




Zoals jullie misschien nog weten van toen ik die herfstkamer maakte, heb ik een soort waslijn (of hoe noem je dat?) met Tumblr-plaatjes. En aangezien ik helemaal vergeten ben om de herfstvariant naar de wintervariant te veranderen, werd het hoog tijd om lenteplaatjes te zoeken. Ik heb nu gezocht op 'Tumblr spring' en 'spring inspiration hd' en dan krijg je een hele berg leuke plaatjes. Deze slinger heb ik gekregen, maar volgens mij kan je hem bij winkels zoals je Xenos kopen!

Schaf een leuke decoratie aan


Als je heel tien minuten naar de Hema gaat, zie je zo een hele hoop dingen die je zo in je kamer ziet liggen/zitten/hangen. Dat had ik met deze slinger lampionnetjes. Het is even werk om ze in elkaar te zetten, maar dan ben je des te blijer met het resultaat! Ze hebben ze ook in andere kleuren volgens mij, maar ik werd heel vrolijk van al deze zomerse kleurtjes!

Geef je telefoon en computer ook een lentegevoel


Dit hoort misschien niet onder het kopje 'room make-over', maar ik verander elk seizoen de achtergronden van mijn telefoon en laptop naar iets 'seasonally appropriate'. Deze keer koos ik voor deze schattige madeliefjes! Once again, je vindt zulke plaatjes door te Googlen op 'spring inspiration'!


Ik zou graag toevoegen 'geef je kledingrek een zomerse make-over', maar aangezien het meestal nog best wel koud is, laat ik mijn truien lekker hangen (: 

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad en dat je zelf ook aan de slag gaat, ik zou het leuk vinden om te horen hoe jullie je kamer lente-achtig maken!

9 opmerkingen:

  1. Ha wat leuk! die slinger heb ik ook maar dan gewoon een touwtje met paperclipjes hahaha. Ik haat opruimen maar de grote lenteschoonmaak vind ik zelf wel ook heel erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke ideeën! Zo'n wit dekbed is heel mooi :) Komt die van jou van de Ikea? Dan hebben we denk ik dezelfde, hahah!

    ♥♥♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideeën, als ik binnenkort tijd heb ga ik ook maar eens m'n kamer goed opruimen en lente-/zomerproof maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha ik heb ook bloemetjes als wallpaper op mijn telefoon en laptop gezet. oh kleine tip voor de opgehangen kaartjes: haal ze er eens in de zoveel tijd af en leg ze onder een stapel zware boeken, want ze gaan na een tijdje vanzelf helemaal krullen en ombuigen. ze blijven langer mooi als je ze soms weer even goed 'buigt'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heb je een gezellige kamer! Heel leuk ingericht! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: