vrijdag 2 januari 2015

PERSONAL | Wat ik dit jaar hoop te bereiken



Het nieuwe jaar is natuurlijk geen nieuw jaar zonder cheesy new years resolutions! Ik wilde dit jaar wel echt dingen opschrijven waar ik over na had gedacht - vandaar dat deze post een beetje aan de late kant is - en ik ga je vandaag vertellen wat ik hoop te hebben bereikt tegen het einde van 2015 (:

Ik heb het opgedeeld in drie grote doelen die ik hoop te kunnen vervullen dit jaar! 




Get things done!

Ik ben van mezelf al wel georganiseerd: ik hou van plannen en maak zo honderden lijstjes op een dag. Het probleem bij mij zit er alleen in dat ik een heel mooi lijstje heb, maar daar dan niet zo veel mee doe. Het is het afgelopen jaar maar heeeel weinig voorgekomen dat ik een hele to-do-list af heb kunnen vinken, en daar moet verandering in komen! Dus, wat wil ik doen?
  • Het belangrijkste: minder lui zijn, stop procrastinating en gewoon aan het werk gaan! 
  • Dit hangt samen met het vorige: schoolopdrachten meteen doen, dan hoef je er niet meer naar te kijken. Nog een hele samenvatting maken voor morgen? Meteen aan beginnen! En boeken voor school ook niet meer op het laatste moment moeten lezen zou heel fijn zijn (:
  • En veel bloggen natuurlijk! Ik vind het hartstikke leuk, maar ik maak er vaak niet genoeg tijd voor vrij. Dus een goede samenhang zien te vinden tussen tijd die ik aan school besteed, tijd die ik aan bloggen besteed en tijd die ik aan andere dingen besteed.

Take care of your body

Om het nog wat cheesier te maken: je hebt maar één lichaam en daar moet je goed voor zorgen! Dat is er de laatste tijd bij mij wel een beetje ingeschoten en dat wil ik graag veranderen!
  • Gezond eten! Dit staat volgens mij bij iedereen op het goede voornemens-lijstje... Vorig jaar was ik goed op weg met gezond eten: ik dronk veel groene smoothies, at veel fruit en snackte gezond. December is natuurlijk een maand met heel veel lekker - en meestal niet gezond - eten en daarom wil ik het vanaf nu weer op de gezonde tour gooien.
  • Bij gezond eten hoort natuurlijk veel bewegen en goed slapen! Ik hoop dit jaar een UP24-armband te kopen om me hierbij te helpen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik hoor het graag!
  • En omdat de buitenkant van je lichaam ook meetelt: ik wil dit jaar opkomen met een skincare routine waar mijn huid en ik blij van worden (:
  • En nog iets voor de 'buitenkant', ik wil graag meer outfits aan waar ik voor honderd procent blij mee ben! Ik denk dat ik over het algemeen helemaal blij ben met de helft van mijn outfits en de rest had leuker gekund, dat gaan we veranderen!


Love life

En ja dat is een hele slechte titel voor dit kopje maar ik kon niks beters bedenken.
Genieten van het leven en positief zijn vind ik de belangrijkste dingen die er zijn, dus daar wil ik in 2015 graag mee doorgaan.
  • Dankbaar zijn. Ik ga dit jaar elke dag opschrijven wat de mooiste momenten van de dag waren in een soort dagboek en dan wil ik één keer per week of één keer per maand de mooiste momenten van die periode hier publiceren. Zo leer ik een beetje van de kleine dingen te genieten! Dit idee is trouwens gebaseerd op deze blogpost van Stella, neem even een kijkje!
  • En het natuurlijk heel erg leuk hebben! Leuke dagjes uit, reizen, veel leuke dingen met vrienden doen, dan moet het helemaal goedkomen!
Dit is waar ik aan ga werken dit jaar! Ik ben heel benieuwd wat jouw plannen zijn! Heb je ook doelen of voornemens of doe je daar niet aan? Laat het me weten (:


4 opmerkingen:

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: