zondag 19 oktober 2014

TRAVEL DIARY | Herfst in Engeland



Slapen in een oud kasteel terwijl de regen zachtjes op de binnenplaats tikt. Bladeren die groen, rood en oranje kleuren. Stenen muurtjes die voor eeuwig door de heuvels lijken te slingeren. Op je Docs door oude stadjes banjeren en binnen opwarmen met een kopje thee en scones.

Dat is herfst in Engeland.

(Voor mij tenminste.)


Dinsdag





We vertrokken dinsdagmiddag met de nachtboot van IJmuiden naar Newcastle!


En dit was onze hut. Op de heenweg met z'n vieren op ongeveer twee vierkante meter (of nouja, zo voelde het), op de terugweg hadden we gelukkig twee hutten!

Woensdag

Woensdag kwamen we rond tien of elf uur aan in Newcastle! Ik ben hier vergeten foto's te maken, maar ik kan je vertellen dat de dag bestond uit shoppen, shoppen, lunchen, shoppen, shoppen, uit het winkelcentrum verjaagd worden omdat er brand was en shoppen. 


Aan het eind van de middag gingen we hier naartoe. En geloof het of niet, dit was het hotel. Ik kan met honderd procent zekerheid zeggen dat het het mooiste hotel is waar ik ooit ben geweest. Letterlijk het hele hotel was gerenoveerd en het zag er ge-wel-dig uit! We hebben hier die avond ook gegeten in een soort chique eetzaal.

En voor de Downton Abbey-fans: even, het lijkt er best op toch?


En hier sliepen we! Ik denk dat dit vroeger de huizen van de servants waren, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Onze kamers keken uit op de binnenplaats van het kasteel en aan de overkant was het restaurant gevestigd. 


En de kamer! Het bed voelde alsof het drie meter breed was en de inrichting van de rest van de kamer was echt heel erg mooi.

Als je ook een keer naar Noord-Engeland gaat, kan ik je dit hotel heel erg aanraden! Hier kan je er meer over lezen.

Donderdag


Donderdag hebben we allemaal steden in Yorkshire en omstreden bezocht!


En natuurlijk even in een pub gegeten. Ik vind de gevels van pubs zo mooi altijd!


Op een heel schattig stationnetje bij een stoomtrein.


Overal in Engeland heb je hele schattige dorpjes met compleet gerenoveerde oude huisjes, zo mooi!

Verder zijn we naar York gegaan, we hebben daar gegeten en weer in het kasteel geslapen.

Vrijdag

De laatste dag alweer, eigenlijk veel te kort!

De laatste foto's op het terrein van Lumley Castle.


En daarna de omgeving in om mooie plaatjes te schieten en even te wandelen!


Ik kan echt uren foto's maken van verkleurende bomen, zo mooi! Helaas was het heel moeilijk om alle kleuren die ik zag over te brengen op camera, daarom kan ik jullie niet zo heel veel laten zien.


(:


En om vier uur moesten we weer in Newcastle zijn om de boot te halen!

Ik heb geweldige dagen in Engeland gehad, het is sowieso mijn favoriete vakantieland en ik vind het altijd jammer om weer naar huis te gaan! 

3 opmerkingen:

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: