zaterdag 2 augustus 2014

TRAVEL DIARY | Zeven dagen met ons Olijfje in het kanaal


Ik zou willen zeggen 'hallo uit het zonovergoten Frankrijk', maar aangezien het momenteel stortregent, blijft het bij 'hallo'! Gisterochtend hebben we de boot waarmee we een week lang over het Canal du Midi hebben gevaren, ingeleverd en zijn we vertrokken naar het huis waar we de komende twee weken zullen doorbrengen, ook in Zuid-Frankrijk op een half uurtje van de Spaanse grens! Omdat jullie natuurlijk zitten te springen om een verslag van mijn eerste week, heb ik besloten om het in tweeën te doen: het 'avontuur op de boot' en het 'avontuur in het ruilhuis'. Dus bij deze: zo waren zeven dagen op de boot!



En ja hoor, daar ligt-ie! We hebben een boot gehuurd bij LesCanalous en deze boot is vergelijkbaar met een camper zonder wielen: het heeft een keuken, twee slaapkamers, een zitgedeelte, een dek met eettafel en stoelen en een badkamer. En je ziet het goed: onze boot had de geweldige naam 'Olive Oil'. Boten van andere maatschappijen heetten 'Magnifique' en 'Elegance', maar nee, onze boot heet Olijfolie. Kan het nog gekker, denk je misschien?


 En ja hoor, natuurlijk kan dat! Op de laatste dag zagen we dit prachtexemplaar genaamd 'Banana Oil' liggen. Waar dat op slaat weet ik ook niet, maar ik weet wel dat er ook boten waren met namen als 'Pocahontas' en 'Lucky Luke'. Wel heel creatief, moet ik zeggen.

 Hier brachten we de eerste nacht door!

 En dit was het uitzicht (:

'Maar wat doe je dan de hele dag aan boord?' hoor ik je nu denken. Nou, naast dingen als lezen, tijdschriften doorbladeren en bloggen, hield ik me vooral bezig met wat je hierboven ziet: sluizen. In de zeven dagen 'op zee' hebben we onze weg gebaand door meer dan vijftig sluizen, waarbij je elke keer de boot moet aanleggen en moet wachten tot het water is gezakt, voordat je weer verder kan. Aan de ene kant heel leuk om te doen, ook omdat het hele oude sluizen zijn, aan de andere kant moesten we ook een keer zes sluizen achter elkaar door en dan is het best een lange zit (:


Naast bijna elke sluis was zo'n schattig Frans huisje te vinden, hier woonde de sluiswachter. Het feit dat ik hier geen schoenen aanheb, komt waarschijnlijk doordat ik lag te zonnen toen ik opeens een sluis in de verte op zag doeken en ik dus zo van boord sprong. Jaja, heel zwaar leven...

 's Avonds met mijn lieve zusje naar de zonsondergang en sterren kijken op het dak van de boot. \

 Stuurman in actie.

En nog een sluis...

 En nog een sluis!


Sterren spotten...

 Onderweg stopten we steeds bij schattige kleine dorpjes om iets te eten, zoals hier, op de laatste dag! Dit is een middeleeuws dorpje in de buurt van Carcasonne, heel schattig en heel mooi bewaard gebleven!





En nog een kiekje van wat ik aanhad de laatste dag!

 Dat was het dan voor nu, binnenkort volgt deel twee van mijn vakantie-avonturen!

Voor wie er zit te wachten op de vierde aflevering van mijn Back To School-serie: wegens gebrek aan wifi op de boot, komt deze volgende week zaterdag, sorry! Ennn de giveaway-uitslag volgt morgen! 

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te zien zeg. En dat veld met zonnebloemen, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwie, wat een leuke manier om te reizen! Wil ik ooit ook wel eens doen, lijkt me heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee, wat een prachtige foto's zeg! Ik zou wel eens willen meemaken hoe dat is op zo'n boot en om door die sluizen te varen. Echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk om te zien, mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Best een goed idee, zo'n boot. En banana oil, what?! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah heerlijk! Ik wil ook een boot haha :P


    Liefs,
    Hazal
    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je de moeite hebt genomen te reageren! Dank je wel! (: